Friday 11 March 2011

Pas cu pas in Dublin

Stim ca de cele mai multe ori cei care pleaca in afara povestesc cum merg cainii cu colaci in coada si cum banii sunt in teancuri, te asteapta doar sa ii ridici. Eu, ascultand povestile de acest gen, la un moment dar eram atat de naiva incat chiar si credeam, venirea aici in Dublin, Irlanda mi-a schimbat punctul de vedere, am simtit pe pielea mea greutatile si luptele interioare, nemultumirile si durerile de roman nerecunoscut.

Irlanda este o tara mica, insulara, cu o populatie de aproximativ 3.000.000 locuitori, cu o clima blanda, datorita influentei curentului cald al Atlanticului de Nord. Calea maselor de aer nu este taiata de munti foarte inalti de aceea in afara teritoriilor din est unde clima este mai secetoasa, peste tot se intalneste clima umeda, ploioasa.
Orasele marisoare din Irlanda sunt Dublin, Cork, Limerick si sunt un mix de nationalitati.

Romanii nu au drept de munca aici , drept urmare singura posibilitate ar fi  sa lucrezi la negru dar  este  foarte greu  sa iti gasesti un job sau sa gasesti un angajator care sa iti depuna pentru work permit,( ceea ce este cam greu  avand in vedere situatia economica actuala a Irlandei )dar daca ai rabdare si vointa nu este imposibil. Studiile din Romania sunt recunoscute dar nu te ajuta daca nu ai work permit. 
Chiriile sunt foarte scumpe si conditiile nu sunt ca cele cu care te obisnuiesti acasa dar ajungi sa te obisnuiesti, facturile sunt maricele dar se compenseaza la mancare si imbracaminte. Transportul Public din Irlanda nu este extraordinar, este scumpisor ( din punctul meu de vedere) dar si Dublinul este mic si poti sa mergi pe jos, este si o placere!
Cam atat in acest prim post, nu ezitati sa imi adresati intrebari, de orice fel! promit sa raspund !


 Dublin Girl

 

No comments: